19.7.09

כמו סוכר חום מותך

אם סטלה מקרטני היא המעצבת הבריטית שמגדירה קוליות בדיוק מפעים (כמו שאפשר היה לראות היטב פה), נדמה לי שזאת לא תהיה הגזמה להגיד שבמובנים רבים איזבל מאראן (Isabel Marant) היא המקבילה הצרפתית של מקרטני. יותר מזה, למאראן יש ניצוץ של העזה שלא תמיד קיים בקולקציות של הבריטית עגולת הפנים - ולא שאני בעד קלישאות משמימות שמהללות את המסתורין של השיק הצרפתי, אבל במקרה של מאראן קשה להדיר אותן מהדיון. מכיוון שכך, נרפה מהמלל ונעבור לתמונות שמדברות בעד עצמן (אכן, קלישאה משמימה נוספת, אבל וואט קן יו דו). הן מתוך קולקציית סתיו 2009 של מאראן, ורק אגיד שכשצפיתי בתמונות מהתצוגה וראיתי את הלוק הממיס של וסט הפרווה ושמלת הטריקו האפורה - ידעתי שזהו זה. מדובר באהבה.
כמובן שלראות את ארין בשמלת חברבורות וז'קט מטריף חושים, לארה במראה מחוייט ואניה בלוק רוק'נ'רולי למהדרין סייע עד מאוד לחזק את הרומן. וכן, העובדה שמדובר בנערות הלוהטות בסביבה היתה בונוס רציני. בכל זת, ארין וואסון לא צועדת בשביל כל אחד. מהו הסוד ואיך מאראן, לא מהמעצבים ששמם מתגלגל בכל בית, מצליחה ללהק את השמות האלה? או. העניין הוא שהיא מצוידת בנשק הסודי - הסטייליסטית של תצוגותיה היא עמנואל אלט, עורכת האופנה של ווג פריז (כשחושבים על זה, במונחים של עולם האופנה, מדובר בכלל בנשק גרעיני). יש הרבה היגיון בשיתוף הפעולה בין אלט ומאראן - שתי ילדות שהקוליות נוזלת להן מהאוזניים. הנה המחשה מצוינת לשיתוף הפעולה הזה - כאן אלט לובשת את מכנסי העור, שאין בעולם מי שמסוגל ללבוש אותם טוב ממנה, והקלוז אפ הוא על כפות רגליה, שזוכות להתהדר במגפונים מופלאים של מאראן (שמככבים גם בכל אחת מהתמונות של הקולקציה פה למעלה):
גררר.
המגפיים - כחלק בלתי נפרד מהתלבושת של כל דוגמנית - הופיעו גם בתצוגה של סתיו 2008:
וגם בזו של אביב 2009:
מגפי האופנוענים הכבדים שפה קצת מזכירים לי את אלו מרובי האבזמים שהופיעו אחר כך אצל Balmain, אבל אולי זו רק אני. עוד דבר ששווה לציין זה שעל מכנסי העלק-טרנינג היפהפיים שבתמונה האחרונה גאראנס דורה כתבה פוסט שדן קצת בשאלת "החוויה המאראנית", אם אפשר לקרוא לזה כך - בהחלט קריאה מומלצת, מכיוון שהפריטים נראים שם במקומם הטבעי; כלומר, מחוץ למסלול.
לסיום, נתבונן לרגע באשת הפלא, קוסמת הקול בכבודה ובעצמה - מתוך ראיון שנערך עמה במגזין האוסטרלי Rushh:
במידה וישנם מתעניינים, העליתי את שלושת חלקי הראיון לכאן, לכאן ולכאן. זמן איכות מובטח.

3 תגובות:

Sharon אמר/ה...

היא בהחלט הצליחה לתפוס את תמצית הקוליות הפאריזאית.
אני גם מוכנה לקנות כל דבר של מעצבת בשם Isabel Marant, הוא פשוט כל כך טוב...

Rachel אמר/ה...

מעולה, אהבתי הכל, כולל המגפונים והבגדים וכמובן הסטיילינג של אלט. אני רק מקווה שהפרווה לא אמיתית.

חיננית אמר/ה...

איזה כיף שחזרת!