8.7.09

זהו זה

הבטחתי שנדבר על זה לא פעם אחת ולא פעמיים.

ועד היום זה עוד לא קרה. פרוקרסטיניישן - המונח הלועזי לדחייה (לקח לי שנים להבין איך מבטאים את זה. פדיחה) - זו תסמונת מוכרת במצבים של דברים חשובים שמחכים להתבצע.

אבל לכל שבת יש מוצאי שבת (מה שזה לא אומר), ואתמול ריפיינרי 29 פירסמו תמונות מתוך הקולקציה של המעצב הבריטי ג'וזף לסתיו 2009 - וכך זכינו בקטליזטור מצוין לדיון החשוב הזה. על כן, נתחיל בלי שהיות. ביהולד:
עכשיו, נעזוב את האאוטפיטס כשלעצמן - ונדבר על מה שרלוונטי לענייננו: שמים לב לשימוש בעור, פרווה, והדפס מנומר? לצללית ההדוקה ומשחקי הנפחים? ויותר מכל, לעיניים המעוטרות בכבדות בשחור ושיער המקלות הברונטי?

כן, אין צל של ספק בדבר - קארין רויטפלד איז אין דה האוס.

לא במקרה, לזיכרון המיידי קופצת רק עוד עורכת אופנה אגדית אחת שזכתה לכבוד של תצוגת אופנה שלמה שערכה מחווה לדמותה. הנה כמה דוגמיות מקולקציית ההוט קוטור של שאנל ל-2008:
גם פה, לא היה צריך להתאמץ הרבה כדי להבין למה - יותר נכון, למי - התכוון המשורר. הגזרות הקוקטיות וכמובן, תספורת הבוב, הן סימנים מובהקים לדמות המוכרת של אנה ווינטור.

אנה ווינטור עורכת את ווג האמריקאי מאז 1988. קארין רויטפלד עורכת את ווג פריז מאז 2001. כך נראית פגישה של כוחות טבע (הפולארויד הבלתי מחייב רק מוסיף חן למעמד):
אבל הקולקציה של ג'וזף, אנה ווינטור - כל אלה הם רק אמצעי פרוקרסטיניישן נוספים, רק שערים שדרכם אני מנסה ולא ממש מצליחה להיכנס בעובי הקורה. ככה זה כשצריך לדבר על מי שבמובנים רבים נחשבת כיום לדמות המשפיעה ביותר בעולם האופנה, לא פחות.

אז אני לא הולכת להתאבד על זה. ויקיפדיה זה לא כאן. הכי מוצלח, נראה לי, יהיה פשוט להציע כמה שערים נוספים - סקיצות להתחלת היכרות עם לה-גראנד-קארין. לטס גו.

קארין בגיל 19, בזמן קריירת הדוגמנות, שהובילה לקריירת הסטיילינג, שהובילה לשליטה בעולם
קארין שלשום, בתצוגת ההוט קוטור של דיור (לא תמונה טובה, אבל שווה 2,300 מילים לפחות - בגלל הדבר המדהים שהיא לובשת כאן)
בעוד מערכת לבוש אהובה עליי במיוחד
בשבוע האופנה הפריזאי האחרון, באחד מהפריטים האהובים עליה - מעיל Yeti ורדרד של מרטין מרג'יאלה
בעוד מעיל של מרג'יאלה, הפעם טרנץ'
קלוז אפ על הטרנץ'+קארל
בתמונה שצילם הקארל
בסנדלי בלנסיאגה אפורים ופוזה בלתי מנוצחת (עניין שבשגרה כשאת ק. רויטפלד)
עם הבן ולדימיר, מעין קארין ממין זכר
ויש גם בת, ג'וליה - מעצמת סטייל בפני עצמה. גם היא לא חוסכת בדמיון לאמא
ג'וליה בקטנותה, מתאמנת על פוזות למצלמה מגיל צעיר
ג'וליה גדלה, והופכת להיות נערת רוק שלא מביישת את שורשיה
והיכן מתגוררות נערות רוק, שאוצרות Je ne sais quoi בכמויות בלתי חוקיות? במעון פריזאי הולם, כולל תמונות של נערות רוק אחרות להשראה יומיומית
לא מפתיע עד כמה הולם המעון
הולם במידה כזו שהוא גם משמש לצילומי הפקות
ולפני שניכנס גם לחדר השינה או למחוזות אינטימיים אחרים, נשים כאן מיד קץ לסטוקינג - משימה תרבותית מהמעלה הראשונה כשמדובר במורת דרך כמו רויטפלד. אבל טרם נוריד את המסך, יש דבר נוסף שצריך להזכיר. אחרי ששורטטו כאן להלן כמה שבילים לפגישה בקארין, זה רק מתבקש להעמיק את ההיכרות ולצפות בכיף הזה:

זו תחילתו של ספיישל שערכו עם רויטפלד בסי.אן.אן, והזדמנות נהדרת לכמה דברים: א. לראות את מעילי המרג'יאלה בתנועה; ב. לבחון דגמים של בלנסיאגה שעוד לא נראו בציבור (השמלה הכחולה-ירוקה שהיא לובשת היא שמלה שהופיעה בשבוע האופנה שבמהלכו צולמה הכתבה. שזה לא פחות ממטורף); ג. לשמוע את המבטא ההו-כה-חמוד שלה, באנגלית ובצרפתית כאחד. אמייזינג. לחלוטין עסקת חבילה שאסור לסרב לה (החלק השני פה והשלישי והאחרון פה).

Phew.

זהו, נחצתה המשוכה. איי לאב ג'וש יכול להמשיך ולתפקד, משמשא הדיון ברויטפלד הוסר מעל כתפיו. קיום הבטחות זה נחמד.

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני אוהבת את הבלוג שלך!
נועה

אוסף פרטי אמר/ה...

וואו, חתיכת דוקטורט עשית פה! מה שגורם לפרוקרסטיניישן להיות הרבה יותר לגיטימי.. (אגב, ראית ביו טיוב את הסרטון הגאוני שעשו על המונח הזה? - http://www.youtube.com/watch?v=UXziurFkQxM)

שתיהן מדהימות אותי, קארין וג'וליה. ותודה על כל התמונות, הלינקים והמידע.

מיכל♥ג'וש אמר/ה...

תודה שלי - גם על הסרטון המעולה. החבר שלי דאג להכיר לי אותו בתקןפת הסמינרים הנוראית, שהגדירה מחדש פרוקרסטיניישן מהו :)
ד"א, אם כבר סטוקינג ואת מתעניינת, זו כתבה לא רעה שהתפרסמה בטלגרף לפני כמה שנים - http://bit.ly/12rbJU, וזו מהניו יורק מגזין - http://bit.ly/2lQJTm - מלפני כשנה בערך.

O-Ren אמר/ה...

מדהים אותי איך שקארין נראית היום לעומת אז.
הבלוג שלך מסקרן, ממליצה לקצר קצת את הפוסטים (לנוחיותינו, ואני בטוחה שגם לנוחיותך)

עלמה אמר/ה...

פרוקרסטינשיין. כל כך מוכר.
יצא לי גם לכתוב על זה בבלוג לא מזמן..
יש סיכוי שזה מופיע אצל כולם בעונה הזו? (סופשנה, מבחנים, עצלות חופש גדול)
אחלה פוסט בכל אופן. אהבתי את ההערות.

שיקסע אמר/ה...

פוסט מעולה:) בעקבותיו החלטתי שבחורף הבא אהיה "קארינית"!