9.12.09

גרף. אהוד גרף

אואמג'י: העונה השלישית של גוסיפ גירל הגיעה השבוע לשיא. אינני מעוניינת בספוילרים, אבל אני בהחלט מרגישה מחויבת להעלות את התמונה הזו - שהיא למעשה כלל איננה תמונה, אלא גוש ויזואלי לוהט ברמות בלתי-לגאליות.

אבל בעצם מסתתר כאן עניין נוסף - שהרי אני חוששת מספוילרים כיוון שברור לי שרוב האוכלוסייה עוד לא הספיקה לצפות בפרק ששודר אתמול בארה"ב. וזה לא שאני בעלת פריבילגיות או מהירה במיוחד (הו לא), זה פשוט שזו שאלה שלרוב, איכשהו, לא דנים בה כמו שצריך: איך בכלל מורידים סדרות? כמובן, למי שמצוי בעניין זה נראה דבילי לחלוטין לחשוב שזה בכלל נושא לגיטימי לשיחה, אבל יש לי תחושה שלא מעט חמודות מסתובבות עם סימן השאלה הזה (כן, בעיקר חמודות, מתנצלת מראש על השוביניזם המופגן. לי נדמה שרוב החמודים יודעים להסתדר בקטע הזה). העניין הוא שמדובר בחמודות שהיו יכולות ממש ליהנות מכל ההליך הזה ופירותיו, ורק העובדה שאין בסביבתן שביבים של מידע המוגש בידידותיות עוצרת אותן מכך. ואני אומרת - מספיק עם המסמוס הזה: מדובר בכמה צעדים פשוטים שכל בחורה שוחרת תרבות אמורה לשלוט בהם, או לפחות להפסיק לפחד מהם. על כן, 60 שניות על הורדת סדרות ברשת (וברור שאני לא מעודדת את הפעולה הבלתי חוקית הזו, כמובן, אם ישנו נציג של הממסד שמתעניין. זוהי פרוצדורה בזויה מכל וכל ואין לה דבר וחצי דבר עם הסדר הנכון והרצוי בעולמנו). קדימה:

1. מורידים תוך דקה וחצי את Utorrent. ברכו אותה לשלום בחום, היא עוד תספק לכם שעות (רבות) של כיף.
2. שומרים בבוקמארקס את אחד מהאתרים האלה או את שלושתם: Isohunt, Tottentzap, Pirate Bay. הם בטוחים לשימוש, לא תעלו בהם על וירוסים (פחד שמלווה בנות רבות. וזקנים שלא ממש סגורים על העניין הזה של מחשבים), ובמקסימום - תורידו קובץ 'מזויף', כזה שסתם אנשים משועממים שותלים ולא מכיל את התוכן הרצוי. אפילו זה לא קורה כמעט לעולם.
3. בתיבת החיפוש באתרי הטורנטים כותבים את המוצר הנדרש. התבנית היא כזו: שם הסדרה-עונה-פרק, כשעונה = s ופרק = מספר. ז'תומרת, ככה זה צריך להיראות: Gossip Girl s03e12 (גוסיפ גירל עונה 03 פרק 12).
4. מתוך התוצאות שעולות, בוחרים אחת מאלו שמדורגות בין הראשונות - שיש לה תגובות חיוביות והיא אושרה על ידי הקהילה (לכל אתר יש דרך שונה להציג את המדד הזה, אבל מדובר באייקונים ילדותיים, לא משהו מסובך יותר מזה). מספיקות שתראו אפילו שתי תגובות כאלה, ושמספר גדול של אנשים מורידים ומעלים את הפרק שבחרתם. ב-Torrentzap הטורנטים עוברים סינון רציני, לדעתי, כך שאפילו דברים ללא תגובות ואישורים הם לרוב הדבר האמיתי.
5. נדמה לי שזהו. אף פעם לא ניסיתי את העניין הזה של כתיבת מדריכים, אז אולי דילגתי פה על פרט קריטי ואין לי מושג (נגיד, רצוי שיהיה בבית מחשב) אבל בגדול נראה לי שאלו נקודות הציון החשובות.

נו? הכי בקטנה, נכון? אז הלאה, אל הקדמה. אני מאמינה שמידע צריך להיות חופשי, שתרבות היא מזון לנפש, וכמו כן אני מעוניינת בכמה שיותר צדדים לנהל עמם דיון בדבר הפרק האחרון של גוסיפ גירל.

[עדכון: נזכרתי בדבר נוסף - כיוון שאני לא מסוגלת לתפוס את כל הרפרנסז התרבותיים שבלייר וולדורף יורה בדקה, חשוב לציין שאני תמיד שמחה להוסיף לצפייה גם קובץ של כתוביות (לא שזה לגמרי מכסה את הפינה של הרפרנסז, אבל זה כבר סיפור אחר). כדי למצוא קובץ כזה, עבור גוסיפ גירל וכל מושא צפייה אחר, Subscene הוא מקור שלרוב לא מאכזב - ובמקרה שכן, חיפוש פשוט בגוגל לפי התבנית 'שם הסדרה-עונה-פרק' עם צירוף של המילה Subtitles לרוב יניב תוצאות משמחות. אחרי הורדת הקובץ - שלרוב מתקבל בפורמט Zip - לוחצים על כפתור ימני ובוחרים ב-Extract here, ופשוט גוררים את הקובץ המתקבל לנגן שיש אצלכם, כלומר אצלכן (כבר הודיתי בשוביניזם המופגן, אז לא אחזור על כך שוב). הנגן שמשמש אותי תמיד, שהינו חביב ביותר וידידותי לכתוביות, הוא VLC player. פה סיימנו - ייתכן שכל הליך הכתוביות נשמע קצת מסורבל, אבל בפועל זה לוקח פחות מחצי דקה ובהחלט מוסיף לחוויית הצפייה. רק זכרו לגרור את הקובץ כאשר הפרק כבר מתנגן - כלומר, להוסיף אותו כזיגוג ולא להניח אותו כבסיס לעוגה. יאם]

25 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני סבלתי כל כך הרבה וירוסים בעבר. מה את אומרת? שזה לגמרי בטוח? אני עוד חמודה מתוסכלת.

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד! זה תמיד נשמע לי מסובך ולא היה לי כוח להיכנס לעולם הזה, אבל זה אכן נשמע קליל. ינוסה עוד היום. תודה!

Unknown אמר/ה...

מצוינת מנשוא מכה שנית

סקיזם אמר/ה...

מדריך מצויין.

ראיתי היום את הכתב הזה מדייויד בואי למעריצה אמריקאית, וחשבתי שתאהבי אותו:

http://revivl.com/news/david-bowies-response-to-first-american-fan-letter/

מיכל♥ג'וש אמר/ה...

אנונימית 1 - מממ, אין לי רצון לחתום כרגע על חוזה דרקוני בעניין, אבל ברור שלא הייתי מציגה את המצב כנטול מוקשים יחסית, אם זה לא היה כך. זכרי: מדובר בטורנטים, וזוהי שיטה שונה לשיתוף קבצים מאלו שסביר שנכווית מהן בעבר (אימיול, למשל, או הזוועה ושמה קאזה). היפתחי אל העולם החדש; תסכול עושה קמטים.
אנונימית 2 - בהצלחה! אם יש בעיה אני יכולה, אמנם וירטואלית אבל בכל זאת, להחזיק לך את היד.
רונה - Yay!
סקיזם - תודה, איזה יופי שאת\ה חושב\ת כך. והמכתב הזה... צדקת, אני באמת אוהבת אותו. נורא. ממש כיף שצירפת את זה. ההיילייטס שלי: "אני לא כזה בלונדיני כמו בתמונה", "לא חייב להגיד לך למה שיניתי ת'שם", וגם "איי הופ וואן דיי טו גט טו אמריקה" - את זה אני כבר מדמיינת אותו אומר במבטא ליטאי מצחיק.

pea אמר/ה...

עוד לא יצא לי לראות את הפרק המדובר. i can't wait !!
יופי של שירות לציבור, אני פחות או יותר מכוסה בתחום הזה אבל נחמד לראות שאני נמצאת על המסלול הנכון :))
אגב, לפעמים ניתן למצוא גם במקומות מהוגנים וחוקיים לחלוטין כמו יו טיוב פרקים שלמים של סדרות אמריקאיות שמשודרות זה עתה (בארה"ב). לי יצא לראות שם כמה פרקים מהעונה האחרונה של רייצ'ל זו. הבעיה שכאשר שלטונות יו טיוב מגלים כזה פרק הם מוחקים אותו ולכן הקבצים האלה לא נמצאים באוויר לאורך זמן...
תודה!

נֹעה אמר/ה...

איזה יופי של פרק. מרהיב .
בעבר הורדתי את רב הפרקים של הסדרות החביבות עליי בטורנטים אבל לאחרונה אני חוטאת בסטרימינג (ויה סורףדהצ'אנלדוטקום). זה לא באיכות אייץ'די (ממש לא) אבל מדובר באיכות מספקת - במיוחד כאשר אני קצרה בזמן ובסבלנות - פתרון מהיר לאיץ' דאת' סקראצ'ס.
ובחזרה לפרק. איזה מיצג משגע של בגדי חורף, כובעים ותיקים, פלוס צ'אק בחזיונות אה-לה האוס עונה חמישית (את צופה?) ואוירה כללית אפלה וחיננית מתמיד. תענוג

טושיק אמר/ה...

הבלוג שלך מטריף, כך חשבתי מהרגע הראשון בו הכרנו ו...עכשיו זה רשמי, אני מכורה! אחלה פוסט! תודה על השירות :)
xoxo

חני אמר/ה...

הם כל כך יפים שזה לא יאומן. לקח לי שתי דקות להיכבש ביופיה של גברת מיסטר, ועונה שלמה להבין שצ'אק הכי חתיך הורס שיש, ובתמונה הזו הם יפים ואציליים (במיוחד הוא במבטו המיוסר) כמו המדונה ובנה. הוא לא מונח בזרועותיה בתנוחה הקלאסית, אבל זו עדיין פייטה לתפארת.

טליה אמר/ה...

די את מזהה צרכים שזה משו משו.

עד עכשיו חיכיתי שישלחו לי את גוסיפ השלישית לניכר, אבל אני כה מורידה את זה היום, למען לילה סוחף עם Dorota.

יש.

ariella אמר/ה...

ראינו, ראינו, ...
ועכשיו הכדור אצלך, נא להתחיל בדיון.

תהילה אמר/ה...

אני מוסיפה לרשימה המבורכת הזאת גם את אקסטורנט, לבעלות המאק - אפליקצית טורנטים למחשב אשר מכילה חיפוש בילט אין (אעפ שעדיין אפשר לגרור טורנטים מכל אתר ואתר בנפרד אליה)
http://www.xtorrentp2p.com/

מיכל♥ג'וש אמר/ה...

אפונה - שמחה שאת מכוסה בשטח הזה, זה חשוב ויזרז את צפייתך בפרק המדובר. ההערה בנוגע ליוטיוב מאוד לעניין: בעיקר במקרים כמו התוכנית של זואי, שלא ברור אם היא ממש download-worthy - כיף שזה שם לרפרוף לא מחייב (עם זאת, גם בלי המחויבות, אני בהחלט מאחלת לשתינו גישה לתצוגות כמו זו שאוחזת בה רייץ' וחבורתה העליזה. צ'ירז).
טושיק - נורא תודה! ממש מחמם לב. שמחה מאוד ולכבוד הוא לי לתפקד כהתמכרות שלך.
חני - לגמרי פייטה. זה גם מאוד מסתדר עם מערכת היחסים שלהם בריל-לייף (מה זאת אומרת בתוכנית? זו לא תוכנית, זו הרי פיסת מציאות כמעט דוקומנטרית).
טליה - מזהה צרכים, דאט'ס מי! כבוד. מחזיקה לך וליוטורנט אצבעות.
אריאלה - אלרגית לספוילרים, באמת. לא רוצה להשתייך למחנה המספיילרי. אבל אל דאגה, זה יבוא, את יודעת שאני לא מחמיצה הזדמנויות לדיונים.
תהילה - איזו תוספת מעולה וחשובה. אני מכירה לפחות חמודה אחת שזה יכול לסייע לה מאוד (מאוד). נאו דיס איז וואט איי קול 'מאמץ קהילתי' ;) תודה!

שירי אמר/ה...

הי ג'ושית
רציתי לשאול לגבי ה-Utorrent
האם הורדת אותו בלי בעיה? כי כשניסיתי להוריד היתה התראה לגבי ה- publisher
עם חתימה דיגטלית לא מזוהה אז ויתרתי

גילי גולנדר אמר/ה...

תודה רבה - עשית את המעשה הטוב שלך להיום :-)

Tal אמר/ה...

OH MY GOD.
just saw it.

talking needed...

אנונימי אמר/ה...

רוב תודות!
מאז סגרו עלי את מינינובה הייתי אובדת עצות ואתרי הורדות. תבורכי!

מיכל♥ג'וש אמר/ה...

נׂעה - סטרימינג? לשם עוד לא הגעתי, אבל תכל'ס זה פתרון מצוין אני האחרונה להתנשא על איכויות צפייה. as long as i get my fix וכל זה. לגבי הפרק - אני חושבת שזו בעיקר האינטסיביות של צ'אק ובלייר - סימן ההיכר של פרקי עבר מעולים - שעשתה אותו למה שהוא. הערתך לגבי הדמיון להאוס גרמה לי לרצות להתחיל לצפות בה - מה שעוד לא עשיתי עד כה. אני די מסננת את מה שאני בוחרת ממש לעקוב אחריו, וכנראה מיני מחלות מסובכות לא קרצו לי מספיק - על אף שברור לי שהיא הרבה יותר מזה ואני שומעת עליה המוני שבחים מצטברים. עם זאת, כמובן שאין כאזכור של צ'אק באס כדי לסקרן אותי באמת - i'm so cheap.
שירי - למיטב ידיעתי, זו תוכנה בטוחה לחלוטין. גם הפיירפוקס שלי מתריע כמעט על כל הורדה, גם כשזה ממקורות סופר-בסדר, אז אני מזדהה - אבל שוב, מניסיוני לא צריכה להיות עם Utorrent שום בעיה.
גילי - תודה רבה! איזה יופי.
פטיט - או כמו שציינו הפוסטרים לקראת העונה השנייה: OMFG!
אנונימית - מעולה! ממש בשמחה.

Unknown אמר/ה...

OI AH BROCH

Olivia אמר/ה...

גם ככה אני מורידה סדרות, אין על יוטורנט (:

liri אמר/ה...

you are so amazinggg!

liri אמר/ה...

מדהים! אבל i just realized לאחר שלוש עונות שצ'אק הוא ההורס שבבני גוסיפ- אולי כיוון שבעונה זו הוא יפה מתמיד...(סקסי הוא תמיד היה)

אגב, לאן נעלם כל הסקס אפיל של דן? אולי בסבך תלתליו?

the purple toe אמר/ה...

תודה!!
כבר התחיל להיות מפדח לא לדעת את זה

נועה אמר/ה...

אז כמה זמן כל הסיפור אמור לקחת?

ותהילה, תבורכי

Unknown אמר/ה...

תכלס,
שינית את חיי.