14.8.09

שישי שמח

4 תגובות:

שיקסע אמר/ה...

שישי שמח!

אנונימי אמר/ה...

מי הם? למה הם? מי צילם.....?

מאד אוהבת את הבלוג אבל נורא קשה לי כשמופיעה תמונה חסרת אוריינטציה, רק בגלל שהיא יפה. למה בחרת בה? מה יש בה? למה אהבת, למי מגיע הקרדיט?????



תודה (וסליחה)

יעל.

מיכל♥ג'וש אמר/ה...

היי יעל, שמחתי לראות את התגובה שלך, אין לך שום צורך להתנצל (למרות שחמוד מצידך לעשות זאת). זו שאלה מעניינת, ואני אענה עליה בכנות. בבלוג הזה אני מנסה לאזן בין מה שמעניין ומלהיב אותי באופן אישי - השמות והדמויות שמעניינים אותי, האסוציאציות הפרטיות שלי - ובין קומוניקטיביות, כלומר, לתקשר את כל החבילה הזו החוצה במחשבה שמשהו מכל זה ידבר למישהו שאינו אני.
למטוטלת הזו - של שיחה עם עצמי מול שיחה עם החוץ - אין חוקים נוקשים וברורים, ואני פועלת בעניינה לפי אינטואיציות, ולא לפי הבנה ש"כך צריך להיות".
לצורך העניין, וספציפית לתמונה שעוררה את זעמך (סתם, את סקרנותך, אני צוחקת) - זו דוגמה טובה למשהו שבעיניי כבר יכול להיות מובן מתוך הקודים שהבלוג הספיק לבסס בזמן הקצר יחסית שהוא קיים. אני מתכוונת לזה שבכל שישי מופיעה תמונת 'שישי שמח', והעובדה שהכותרת חוזרת על עצמה באופן קבוע, ושנוצרה איזושהי תקשורת בין כל התמונות שהספיקו להתארח תחת הכותרת הזו, כבר סיפקה עבורי את הצורך "להגיד משהו" על התמונה. בעניין הקרדיט, את בהחלט צודקת - כמובן שאם הייתי יודעת מי הצלם הייתי מציינת זאת כמו שאני מקפידה לעשות ברוב הפוסטים - אבל זו תמונה אנונימית שמסתובבת אצלי בתיקיות כבר זמן רב ומחכה להשתבץ, ומצב הרוח שלי בשישי התאים לה בהחלט. לתת את המילים המדויקות למצב הרוח הזה לא היה לי חשק, ואני יכולה להבין שזה קצת בלבל אותך - אבל באמת נדמה לי שאחרי מעקב ארוך אחרי הבלוג, אפשר להבין את הדברים האלו (מצבי רוח אבסטרקטיים וגו') בלי שאני אמלל אותם במדויק.
זה קצת כמו להתחיל להכיר ולשוחח עם אדם חדש שמעניין אותך באמת - לעיתים זה מאתגר בקטע מרגיז, לעיתים ישנן אי-הבנות וקצרים בתקשורת, אבל לאט לאט, כשלומדים את הקודים לשיחה עמו - העולם שנוצר ביניכם הוא יחיד במינו.
קשקשתי הרבה ואני לא בטוחה שהצלחתי להבהיר את כוונתי, אבל כאמור השאלה שלך קראה לתשובה ראויה ומספקת - ואני מקווה שהחפירות שלעיל לא גרמו לך להתחרט שבכלל שאלת :)
נ.ב. אם להיות ממש ספציפית, אספר לך שאכן היה משפט אחד שעלה לי לראש עם הדבקת התמונה חסרת השם. כעיקרון, זה מה שאמור היה להיות כתוב שם:
אני רוצה ללכת לאן שהוא הולך.
עכשיו, רק כדי להמשיך ולשתף אותך בהתלבטויות (שקיפות, מדיניות חשובה), זה פשוט נשמע לי כמו תרגום מדויק מאנגלית ל-"I'll have whatever he's having" - ולא התחשק לי להיות מאונגלזת. ולכן לא צורף משפט, ולכן היה לך קשה, ולכן שאלת - ולכן חפרתי. ופה כבר באמת סיימתי.

אנונימי אמר/ה...

היי, תודה (:

אני מתה על חפירות מנוסחות היטב(:

תודה על ההסבר, ובאשר אליי, (קבלי מיני חפירה)-
אני מאד אוהבת למקם דברים (מי? למה? לאן?) ומאד חשוב לי הקרדיט, כדי לדעת שלא הכל פרוץ באינטרנט, ואם כבר אנחנו לוקחים תמונות בלי לשלם עליהן, כפי שהיה ראוי לעשות עם כל תמונה ותמונה שרצה בכל בלוג ובלוג........ וכמו שהיה נאכף אם רק היה איך, אז לפחות להזכיר את זה שלא שילמנו לו.

ושנית, מילא התמונה היפה, אבל יש הרבה תמונות יפות באינטרנט. למה דווקא זאת? מעניין אותי מה אתה חושבת עליה, לא עצם העובדה שהיא יפה. יותר מעניינת אותי המחשבה שלך. אפילו בלי פירוש. סתם מחשבה סתומה. ושני המשפטים שנתת יפים בעיני, מתוך ההקשר, עוד יותר מהתמונה היפה.
אני חשבתי עליה מחשבות שונות לגמרי משלך, ואם כבר אני בבלוג שלך מעניין אותי לדעת מה את חושבת.
למרות שיש בזה איזה כייף, במיוחד אם זה לפי נוהל ("שישי שמח") של סתם לזרוק משהו ולתת לו לחיות לבד. אבל אני בכל זאת מעדיפה פן אישי..


ובכל מקרה בסוף כל החפירה הזאת מה שהכי משמעותי הוא שזה הבלוג שלך ומה שיקרה בו זה רק מה שאת רוצה...

אבל הנה דיברנו(:

להתראות