30.9.09

חמודה'לה, תפני לנו בבקשה את הצלחות של המרק. אנחנו רוצים להתחיל

אז כן - כמו שעידית אומרת, כריסמס הגיע מוקדם השנה: ליתר דיוק, היום. אני מסתכלת על הלו"ז של שבוע האופנה בפריז, שמתחיל עוד כמה שעות בלבד, והתגובה היחידה שאני מסוגלת לה היא חיכוך מטופש של כפות הידיים זו בזו, בעוד שאני ממלמלת לעצמי (באופן מטופש אפילו יותר) "הו, הו, הו" (לקרוא במבטא סנטה-קלאוסי מזוקן ככל האפשר). גרבי חג המולד, אלה שתולים מול האח הבוערת וממלאים בתופינים מפוארים; העץ המעוטר, שלמרגלותיו נערמות המתנות הנוצצות - נכון לעונה הזו לפחות, זו בדיוק המשמעות של הצירוף 'פריז' ו'שבוע האופנה'. נכון, עטיפות נוצצות לא תמיד מבטיחות התגלות - מה שאולי יכול להסביר חלק ממה שהלך בשבוע האופנה של מילאנו, שהסתיים שלשום (למי שבעניין של סיכומים - הכתבה של קאת'י הורין מהניו יורק טיימס על מילאנו היא מחכימה ומעבירה את התחושות המעורבות האלה. עם זאת, היא ציינה לטובה את ז'יל סנדר, ואני חייבת להגיד בהקשר הזה שלא באמת הבנתי את הקולקציה הזו - ואתם יודעים כמה שרציתי, נכון?). אבל כשיש *כל כך* הרבה קופסאות מנצנצות מתחת לעץ הפריזאי, סטטיסטית יש לנו סיכויים רבים ביותר למיני-אקסטזה. ועד כאן מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - אני כבר נסחפת ללהג חסר טעם ולכן ניגש במהירות אל המנה העיקרית במקום המוני מתאבנים, ונתחיל לסקור את השמות מעוררי המהומה שעומדים להציג תיכף:

רביעי - רושאס, גארת' פיו (רגע. היום הראשון הוא תמיד הכנה איטית למבול של המשך השבוע)
חמישי - בלנסיאגה (אין מבול רציני יותר מכזה שנפתח בתצוגה של בלנסיאגה ב-10:00 בבוקר), Balmain, ריק אוונס, נינה ריצ'י (איך תיראה הקולקציה הראשונה מזה המון זמן שהיא נטולת אוליבייר ת'ייסקנס? גררר)
שישי - גספאר יורקייביץ', ברנרד ווילהלם, דיור, איזבל מאראן, לנווין (תהיתי לאיזו מהפעמים שבהן אני מברברת על אלבז כדאי לקשר. בסוף בחרתי רנדומלית) מרטין מרג'יאלה, יוז'י ימאמוטו
שבת - ג'וניה וואטאנבי, היידר אקרמן, צומורי צ'יסאטו, ויקטור & רולף, קשארל (אני רוחשת חיבה עזה להדפסים שלהם, לא בטוחה שיש שם משהו חוץ מזה), סופיה קוקולאסקי, אן דמוליסטר, קום דה גארסון, ז'אן פול גוטייה (הממ. אחרי תצוגת הקוטור המשונה שלו לא מזמן, לא ברור כמה זה הגיוני לכלול אותו ברשימת המציגים המצופים. מצד שני, אם להתחשב בדברים שהוא מעצב עבור הרמס, הרי שאין פה בכלל מקום לוויכוח), Loewe
ראשון - קארל לגרפלד, עמנואל אונגרו (בעונה שעברה זו היתה יופי של תצוגה. כעת, בגלל שאסטבן קורטאזר עזב את משרת המעצב הראשי - מכיוון שבהנהלה לחצו שמכל האנשים בעולם, לינדזי לוהן (!) תקבל סיי אמנותי בבית האופנה - לא ברור מה הולך להסתובב שם על המסלול. מה שבטוח, הטוויט הזה מבהיר לא רע את ההזייתיות שבכל העסק), חוסיין צ'אלאיין, דרי ואן-נוטן, ז'יבנשי, סוניה ריקל
שני - סטלה מקרטני, ג'יאמבטיסטה ואלי, סלין (החזרה הרשמית - נכון, היתה את קולקציית הריזורט, אבל בכל זאת - של פיבי פילו למגרש המשחקים), איב סאן לורן
שלישי - שאנל (לא, זה לא ייאמן. השמות הגדולים מסרבים לאזול בשבוע הזה), ז'אן שארל דה-קסטלבז'אק, קלואי, אלכסנדר מקווין
רביעי - רולנד מורה, לואי ויטון, מיו מיו, הרמס (אפשר להציץ פה לתזכורת מהירה בקולקציות הסתיו של השלושה האחרונים), ג'ון גליאנו.

- - -

נו? יש למישהו תגובה מוצלחת יותר מ"הו, הו, הו"?

זהו, חשבתי כך. רסט מיי קייס. שבוע אופנה רביעי ואחרון לעונת התצוגות של אביב 2010: קארל, פיבי, ריק, סטלה, סטפנו, דרי, מארק, ריקרדו - תודה מראש, לכולכם. חג מולד שמח.

7 תגובות:

Dana (MODAna) אמר/ה...

מה הייתי נותנת כדי לשבת בתצוגה של סטלה!

נועה אמר/ה...

אוי, לגמרי. לגמרי. זה הולך להיות שבוע אורגזמטי לחלוטין.

ariella אמר/ה...

שכחת לציין מאיפה התמונה ;)
מחכה כבר לסיכומים שלך.

Tal אמר/ה...

אני תמיד מסיימת את חודש האופנה עם כז האובר דוז מטורף של אופנה ויותר מידי מידע אופנתי באמתחתי. כל כך מטיש כל העסק הזה.
במיוחד אחרי פריז...

שיקסע אמר/ה...

כל כך הרבה מתנות מתחת לעץ... מי יהיה נר חנוכה?

מיכל♥ג'וש אמר/ה...

דנה - ברור. או לפחות להיות נוכחת בצילומי הלוקבוק של קולקציית הריזורט הבלתי-נשכחת.
נועה - דאט'ס דה וורד!
אריאלה - פשוט כי אין לי שמץ של מושג מה המקור לתמונה הביזארית הזו ;) היא מאוד התאימה למה שרציתי להגיד בפוסט הזה, על אף שהיא לא מתקשרת בשום צורה עם מה שהולך כאן באופן כללי. כדי בכל זאת להדק את זה לקונטקסט אולי הייתי אומרת שזה טייק-אוף על המושג שהטביעה מיוצ'ה פראדה, "ugly chic" - התמונה הזו די עונה על זה, בעיקר אם את מחליפה את ה-chic ב-kitsch.
פטיט - מדובר בעומס מידע כמעט בלתי אפשרי. מלאכת הסינון היא כנראה המפתח לכל העניין, אבל היא כשלעצמה סרט מסובך לחלוטין - בעיקר שאנחנו חשופות לכל כך הרבה רעש (גם לבן, גם משמעותי) מסביב. את המעט שאני מצליחה לעבד אני שוטחת פה - מה עוד אפשר לעשות, לא כך?
שיקסע - לא נוכל לדעת סופית עד ה-25 בדצמבר. כלומר, ה-8 באוקטובר.

לובה אמר/ה...

וואו איזו רשימה מסעירה, סוף סוף שבוע האופנה של פריז.
יהיו לנו הרבה נושאים לפוסטים במהלך השבוע הקרוב :)