24.11.09

קראפטוורק

לוקרים ניאוניים? תאי ארכיון בוורוד וסגול? לא, זה קטע הר-בה יותר מגניב: זו המכונה האוטומטית שהקים מגזין אינטרוויו בשיתוף עם מוזיאון מונדריאן, לקראת תערוכת הענק Miami Art Basel. ואם המכונה היא יוזמה של אינטרוויו - מגזין שהוא במקור יוזמה של אנדי וורהול - אפשר להיות בטוחים שמדובר במסיבה. במקום, נניח, פחית דיאט קולה - המכונה תספק הדפס של וורהול, חובב פחיות כשלעצמו. במקום, אממ, טעמי - אספקת גלידות בן & ג'ריס לשנה שלמה. נכון, זה לא שההדפס (הם בחרו להציע את זה ששיבצתי פה) נמכר ב-4.50 ש"ח (ככה עולה פחית דיאט קולה? כבר הדחקתי כל זיכרון ממסדרונות האוניברסיטה) אלא במחיר יחסית הגיוני לשוק - אבל עדיין, זו כנראה הדרך הכי מגניבה לרכוש דבר כזה (ואם חושבים על זה, גם יותר מהולמת, לאור האווירה הוורהולית הקיצונית).

עכשיו, האמת צריכה להיאמר - יש בערך 40 מוצרים שונים במכונה האוטומטית, ורובם הגדול רחוק מלרגש. יש נעליים די כעורות של ונה קאווה (הלגמרי בסדר בימים כתיקונם), חולצה סתמית באיור עוד יותר סתמי של ז'יל סנדר, וגם גופייה מטופשת של דולצ'ה וגבאנה. אבל לצד אלה, לא חסרים Perks מטורפים למדי: חוץ מוורהול והגלידות המובטחות, ישנן מהדורות מיוחדות לאספנים של אינטרוויו מ-1973 (על השער: ביאנקה ג'אגר) ומ-1990 (בכיכוב מדונה), וגם סיור חנויות וינטאג' בניו יורק עם מאסטרית השופינג פאביולה בראקאסה (שכותבת לעיתים עבור המגזין). אבל אין כל ספק שמכל הממתקים שבמכונה, את העוגה לוקח ההדפס הזה:
[איי נואו. קרייזי. הנה הוא מציץ במיקום שאנחנו רגילים לראותו, בית משפחת ואן-דר וודסן. ומה שאולי יותר חשוב, הנה הסיפור מאחורי היצירה שההדפס הזה הוא חלק ממנה\לקוח ממנה. זה הטריד את מנוחתי המון זמן]

אין תגובות: