19.9.09

בין המיצרים

שבוע האופנה הניו יורקי הסתיים שלשום, ביום חמישי בלילה. אתמול, ביום שישי בבוקר, התחיל שבוע האופנה הלונדוני - קצב עניינים שמעניק לביטוי 'עומס מידע' משמעות חדשה. נראה לי שכדי לסדר את הראש ולהשאיר אותו מעל המים - עד כמה שניתן בנסיבות הצפופות האלה - צריך ללכת על העיקרון היוגיסטי של פעולה בכיוונים מנוגדים: לסכם מה שצריך כדי לעטוף בסרט את ההתרחשויות בניו יורק, ולשלוח את החומר המעובד לפינה חמימה אי שם In the back of our heads, ומצד שני - להתנער, להסתכל קדימה ולהתכונן לההתקפה המתפרצת הלונדונית.

נתחיל בהתחלה וניגש לסיכום הניו-יורקי: אבל חשוב לזכור שהעניין כאן הוא לא אווירת "מגמות שנצפו בשבוע האופנה". ברברתי כאן לא מזמן על הבעייתיות שיש בכתיבה מהסוג הזה (תוך כדי שחטאתי בה, כמה חמוד מצדי), ולכן מה שאני מעדיפה לעשות כרגע הוא לקפצץ בנקודות שבורות מדבר אחד לשני - תמונה שלמה יותר, אם בכלל יש כזו, תורכב בפרטיות ובאופן עצמאי. כמו תמיד, חשוב לזכור לדבוק באימג' - שבשבילו, תכל'ס, כולנו פה מלכתחילה - ולכן נתרכז ברצף תמונות, שחותר נגד סכמת "התמונה המייצגת של השבוע" וכיו"ב (למרות שבהמשך לסתירה הלא-מלבבת שנצפתה קודם, בעיניי אפשר בהחלט גם לראות אותו כעונה בדיוק על השבלונה הזו). בסיומו מצורפת הצעה למסע בין ניצוצות שהותזו במהלך השבוע האחרון.
דריה (דאשה) זוקובה, עורכת מגזין POP, בהשקה שנערכה השבוע בגלריה גגוזיאן בניו יורק לכבוד יציאת הגיליון הראשון בעריכתה. הראשונה שהציגה לעולם את קולקציית אביב 2010 של פרואנזה סקולר, אפילו לפני שנערכה התצוגה הרשמית (תמונות: האנה תומסון, Style.com, אוליבייה זאהם).

עוד נצפו השבוע: *דוגמניות מחייכות - יפ, אשכרה מחייכות - אצל אנה סואי (אי אפשר להתרכז בבגדים בגלל החידוש, והאמת שגם לא ממש צריך) *שורת פריטים מעוררים אצל Rag & Bone, כולל הבלייזר הזה והמראה הכולל הזה *דרק לאם מציג את גרסת המסלול לקשת בענן, וזה ממש כיף *שמלת סיכות אצל ונה קאווה *התצוגה של מארק by מארק ג'ייקובס מצליחה לכוון ולפגוע גבוה בהרבה ממה שהתרגלנו אליו בשנים האחרונות. שמח *ראד הוראני דובק במשנתו בלי להסתכל הרבה לצדדים, ומציג חידוש - ספק מכנסיים, ספק שרשראות כסף מסתלסלות סביב הגפיים *ג'יל סטיוארט דוהרת בלי בושה על מה שאפשר לקרוא לו (בתוספת החלחלה הנדרשת) "הטרנדים העונתיים" (בררר) - הגרסה שלה למראה הבלמאני לא מחדשת דבר ובעיקר מצליחה להביך *עבודת הפיות של רודארטה שוב מהממת את החושים, לאו דווקא מסיבות הגיוניות כמו בגלל האובססיה שמציצה מכל מילימטר של הפרטים הקטנים והמופרעים *וכמובן, בסגירת מעגל לא מפתיעה כלל - הקולקציה החזקה, היפה, הנקייה אך לא-מינימליסטית בעליל של פרואנזה סקולר, שנראתה כמו תשובה - מלאה, יצירתית וקוהרנטית - לשאלה "מה היתה לובשת בת הים הקטנה לו היתה מחליטה לצאת לדיסקו"?

ועם השאלה הנוקבת הזו, אפשר לצאת לפנסיה. כלומר, עד תחילת הפסקה הבאה, שעניינה התצוגות הלונדוניות שנראה ששווה לשים לב אליהן בשבוע הקרוב.

שבת (כן, אנחנו כבר בסופה, אבל רק מחר יהיה אפשר, אולי, להתחיל להתעשת על החומרים שהוצגו במהלכה. בכל זאת, חג) - מארק פאסט, אשיש (שהנעליים שיצר לא מזמן במסגרת הקו המשותף שלו עם טופשופ יוצרות מהומה לא קטנה) צ'ארלס אנסטס, PPQ
ראשון - מת'יו וויליאמסון, איליי קישימוטו, טופשופ יוניק (בעונה שעברה היתה תצוגה מבולגנת ודי מבאסת, מקווה לשיפור הפעם), אנטוניו ברארדי
שני - לואלה, מאריוס שוואב, כריסטופר קיין, פול סמית'
שלישי - פיטר פילוטו, ג'רמי סקוט (כן? טוב, בכל זאת, זו הבלוגוספירה פה), רוסקנדה אילינצ'יק, ג'ונת'ן סונדרס, ניית'ן ג'נדן, ברברי פרוסום, פיטר ינסן
רביעי - שום דבר שנראה לי חשוב במיוחד. וכן, זה שבוע קצר מזה הניו יורקי, אבל שיו, כמה דברים עם פוטנציאל מסקרן יש כאן. כמיטב המסורת, שכוללת כרגע פוסט אחד, אני עוד אוסיף ואעדכן את הפוסט הזה בהמשך עם דברים שוודאי שכחתי, או שאין לי מושג לגביהם כרגע - בתקווה שמתישהו דווקא יהיה לי. כרגע, אסתפק אפילו במיני-מושג, מושגונצ'יק, לאור הסערה המתחוללת בחוץ. פיתחו את המטריות; שבוע אופנה נוסף בדרך.

2 תגובות:

Dana (MODAna) אמר/ה...

שבוע האופנה הזה היה מהמעניינים ביותר שזכורים לי, אבל יותר תודות לכל הבלוגר-אקשן, ה-fashion's night out, ואופנת הרחוב שצצה לה בכל אתר... פחות בגלל התצוגות עצמן. האמת, אני די מאוכזבת. שום טרנד בולט חדש-- אולי חוץ מחזרת השפיץ לאופנה, אבל נחיה ונראה.

מיכל♥ג'וש אמר/ה...

כמו שהזכרתי - בפוסט הזה ובאחרים - יש לי מלכתחילה איזו בעיה (ואולי אני הבעייתית) עם הרצון למצוא את 'הטרנד הבולט הבא'. לא כי אין דבר כזה, אלא כי אני לא בטוחה שזה העניין. מצד שני, החיפוש וההצבעה עליו הוא ללא ספק חלק מכל העסק, אז שוב - ייתכן שאני פשוט מבולבלת. כלומר, בטוח. ועדיין, אני מעדיפה לשמור על הבלבול במקום להתמקד במה שאני לא לגמרי בטוחה שהוא אכן המוקד. וסליחה על ההתפלצנות.